Czy warto inwestować w remarketing?

353
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Autor: Domenico Loia, źródło: unsplash.com

Jeśli prowadzisz własną firmę, to na pewno wiesz, jak istotne są przemyślane działania marketingowe. Od sposobu promocji zależy, czy uda nam się przyciągnąć nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Wciąż szukasz skutecznej metody? Sprawdź możliwości remarketingu.

Remarketing to tzw. ponowny marketing. Jego działanie opiera się na wyświetlaniu przekazów reklamowych tym użytkownikom, którzy wcześniej pojawili się na danej stronie czy w sklepie online. Celem remarketingu jest przypomnienie treści i oferty, które już spotkały się z zainteresowaniem. Ponowne zachęcenie może skutkować decyzją użytkownika internetowego o zakupie towarów czy skorzystaniu z usług.

Dlaczego warto inwestować w remarketing?

Remarketing może przynieść naszej marce wiele korzyści. Jedną z jego największych zalet jest personalizacja komunikatu. Treści reklamowe nie wyświetlają się przypadkowym osobom (co najczęściej spotyka się z zignorowaniem przekazu), ale tym, które wykazały już zainteresowanie konkretnym produktem, jednak z jakiegoś powodu ostatecznie nie zdecydowały się na jego zakup. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – ktoś mógł zapomnieć o odwiedzanej witrynie, musiał przerwać swoje internetowe poszukiwania bądź stwierdził, że zakup jest chwilowo niemożliwy ze względu na niewystarczające środki finansowe. Przypominanie się ze swoją ofertą tam, gdzie wzbudziła ona już zainteresowanie, pomaga zyskiwać nowych klientów i zwiększyć zyski. To nie tylko skuteczny marketing, lecz także dobrze zagospodarowany budżet.

Istotną zaletą remarketingu jest również to, że swoją formą zwiększa świadomość marki. Reklamy przypominają o ofercie albo informują o aktualnych promocjach i zapadają w pamięci odbiorców.

Jak jeszcze możesz uskutecznić swoje działania promocyjne?

Remarketing wykorzystuje przyszłą działalność użytkownika internetowego i odnosi się do jego wcześniejszych odkryć. Do takiej strategii warto dołożyć działania, które będą opierać się na teraźniejszych poszukiwaniach. Z pomocą przychodzi tu reklama kontekstowa. Jej celem jest pojawianie się w odpowiednim kontekście, a więc na tych stronach, które tematycznie są powiązane z reklamowanym produktem lub usługą. Jak to powinno wyglądać w praktyce? Jeśli prowadzić internetowy sklep ze zdrową żywnością, zadbaj o to, aby Twoje reklamy wyświetlały się na stronach dotyczących zdrowego sposobu odżywiania. Więcej o reklamie kontekstowej możesz przeczytać tutaj: https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/.

Zdjęcie główne: Domenico Loia/unsplash.com

Zostaw komentarz