Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce

2
388
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowaniem nazywamy wieloetapowy i bardzo trudny proces, polegający na poprawie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google, znanych w środowisku pozycjonerów jako SERP – Search Engine Results Page.

Każda świeża witryna lub witryna z długą historią, jednak bez odpowiedniego zaplecza SEO, z reguły ląduje na samym końcu wyników, podczas gdy lepsze strony znajdują się w pierwszych 10. wynikach na pierwszej stronie. Efekt? Ogromny wzrost zainteresowania stroną przy niewielkich nakładach finansowych.

We współczesnym świecie większość klientów dokonuje zakupów na odległość, a branża e-handlu, e-commerce, notuje z miesiąca na miesiąc coraz lepsze wyniki i pewnych gałęziach handlu oraz usług wyprzedza sprzedaż stacjonarną.

Łatwy dostęp do nietypowych produktów, możliwość bezpośredniego porównania cen, a także możliwość otrzymania przedmiotu już drugiego dnia to tylko kilka z wielu przewag e-handlu nad standardową sprzedażą stacjonarną. Aby jednak Twój biznes przynosił odpowiednio wysokie zyski, musisz dowiedzieć się co to jest SEO i jaki ma wpływ na Twoją witrynę.

Na samym wstępie warto jednak uzmysłowić sobie to, iż proces pozycjonowania jest niezwykle trudny, a w trakcie jego przeprowadzenia można dokonać wielu błędów. Część z nich powoduje jedynie niewielkie spowolnienie postępów prac, podczas gdy inne mogą w efekcie wywołać wykluczenie witryny z Google.

Czym jest SEO i jakie ma znaczenie dla przedsiębiorcy?

Po całej sieci krążą Googleboty, czyli roboty crawlujące Google, które przeczesują całą sieć w trybie ciągłym pod kątem wyszukiwania jakichkolwiek zmian w witrynie. Uzyskane przez nie dane są później analizowane przez niezwykle skomplikowany algorytm, który na podstawie tych danych definiuje przydatność witryny pod kątem wybranej frazy kluczowej. Zadaniem pozycjonowania GoShop oraz sklepów opartych na innych CMS-ach jest uzyskanie jak najwyższej możliwej pozycji w SERP.

Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce jest niezwykle duży i nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się na jego przeprowadzenie. Warto wśród zalet tego rozwiązania wymienić między innymi:

  • znaczny wzrost zainteresowania witryną wśród użytkowników wyszukiwarki Google,
  • większą szansę konwersji, czyli dokonania zakupu przez internautę,
  • zwiększenie zaufania i profesjonalizmu w oczach potencjalnych kupujących,
  • łatwiejsze nawiązywanie kontaktów z kontrahentami,
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie te punkty mogą znacznie zwiększyć wyniki finansowe Twojej firmy w wybranej branży, dlatego pozycjonowanie zawsze się opłaca, niezależnie od oczekiwań względem konkretnej firmy. Wielu początkujących przedsiębiorców błędnie zakłada, że pozycjonowaniem można osiągnąć dobre wyniki jedynie w przypadku witryn oferujących popularne produkty o dużym zapotrzebowaniu.

Jest jednak odwrotnie. Agencja SEO podczas pozycjonowania podejmuje wszelkie niezbędne kroki specjalnie po to, aby osiągnięty efekt był satysfakcjonujący nawet dla firm niszowych o bardzo nietypowym asortymencie lub usługach.

Zdj. główne: John Schnobrich/unsplash.com

2 komentarze

  1. Avatar
    Filip 22 lutego, 2022 20:17 Odpowiedz

    Wstępny audyt, dobór odpowiedniego cms’a, a naprawdę jest z czego wybierać i do roboty! Osobiście wybrałem pozycjonowanie Comarch https://sxo.pl/pozycjonowanie-comarch/, jednak rozważałem Magento, lub Selly. Wybór padł za radą zespołu eksperckiego i aktualnie mogę im tylko dziękować, bo o funkcjonowanie swojej strony niespecjalnie się martwię. Pozycjonowanie obecnie jest nieoficjalnie wymogiem, bez którego wiele stron odpada w przedbiegach, trafiając na dalsze strony Google. Ja się przekonałem, że jeżeli zależy Ci na wizerunku Twojego przedsiębiorstwa, lub dobrej pozycji dla samej strony, powinieneś skorzystać z usług agencji interaktywnych.

Zostaw komentarz