Co brać pod uwagę, wybierając platformę e-commerce?
Artykuł sponsorowany
Rynek e-commerce z roku na rok rośnie w siłę i coraz bardziej umacnia swoją pozycję. Fakt ten wynika między innymi z coraz większych oczekiwań kupujących względem komfortu oraz przedsiębiorców względem wysokości osiąganych zysków. Nie bez znaczenia jest także łatwość rozwijania własnego biznesu, jak i możliwość zakupu produktów będących szczególnie niepopularnymi, zawsze w dobrej, niskiej cenie. Pierwszą i zarazem także najważniejszą decyzją do podjęcia przez przedsiębiorcę chcącego spróbować swoich sił w internecie, jest z całą pewnością odpowiednia platforma. Jak wybrać tą idealną? Podpowiadamy!
Dlaczego decydujemy się na e-commerce?
W Polsce rynek e-commerce rozwija się szczególnie szybko. Klienci coraz chętniej wydają swoje pieniądze w sklepach internetowych, a coraz rzadziej w tych stacjonarnych. Dlaczego? Jest ku temu wiele powodów, na czele z ogromnymi oszczędnościami. E-commerce dla klientów oznacza:
- niższe ceny zakupu,
- możliwość zakupu niepopularnych, poszukiwanych artykułów różnego typu,
- łatwość zestawienia ze sobą cen u różnych dostawców,
- możliwość zapoznania się ze specyfikacją każdego produktu (brak potrzeby zakupu tego, co jest aktualnie na stanie w sklepie fizycznym),
- możliwość dokonania zakupu zdalnie, z własnego fotela lub łóżka, bez wychodzenia z domu i oczekiwania w korkach,
- i wiele innych.
Przedsiębiorcy w rynku e-commerce również powinni zauważyć wiele możliwości swojego rozwoju. Wynika to z:
- możliwości błyskawicznego założenia swojego sklepu lub platformy usługowej, co zajmuje zazwyczaj nie dłużej niż kilkanaście minut,
- minimalnych inwestycji na start oraz w trakcie prowadzenia działalności, gdyż odpadają koszty wynajmu przestrzeni sklepowych oraz tych wynikających z zatrudnienia pracowników do obsługi stacjonarnej.
Czym się kierować w wyborze odpowiedniej platformy e-commerce?
Warto wiedzieć, że w Polsce rynek e-commerce rośnie, a wraz z nim także liczba platform, za pomocą których można w mgnieniu oka rozpocząć sprzedaż swoich usług lub artykułów. W Polsce największą popularnością cieszy się:
- WooCommerce,
- Prestashop,
- Shoper,
- Cliock Shop,
- IAI Shop,
- Shoplo,
- Magneto,
- Red Cart,
- i wiele innych.
Wybierając idealne rozwiązanie, należy przede wszystkim sprawdzić liczbę dostępnych wtyczek i ich zgodność z naszymi oczekiwaniami. Dla przykładu Magneto daje szereg bardzo ciekawych możliwości rozwoju dla każdego przedsiębiorcy – więcej dowiesz się na witrynie https://satisfly.co/pl/technologie/magento/.
Warto także ocenić koszty. Niektóre platformy są darmowe, jednak mniej bezpieczne niż te płatne, czasami jednak z uwagi na dużą liczbę dostępnych rozszerzeń to właśnie one mogą okazać się nieco lepszym wyborem. Oceń także kwestię łatwości integracji z systemami płatności oraz możliwości w kwestii zmiany fabrycznego wyglądu strony.
Tak czy inaczej – e-commerce daje wiele możliwości, dlatego zdecydowanie warto zdecydować się na otwarcie swojego biznesu na internet. Cały proces nie zajmie zbyt długo i nie będzie wiązał się ze zbyt dużymi nakładami finansowymi, może jednak otworzyć wiele drzwi przed każdym przedsiębiorcą.
Fot.: Danial Igdery/unsplash.com