Artykuł sponsorowany
Właściciele przedsiębiorstw mogą zdecydować się na różne systemy, które usprawnią rozmaity zakres pracy. Systemy usprawniające wykonywanie zadań w firmie mają na celu upłynnienie procesów biznesowych i zwiększenie efektywności pracy poprzez zautomatyzowanie powtarzalnych zadań. Wpływają też pozytywnie na usprawnienie przepływu informacji między różnymi działami firmy. Tym samym umożliwiają lepsze zarządzanie zasobami i projektami.
Właściciele firm mogą wiele zyskać, stosując systemy usprawniające pracę. Na pewno atutem takich rozwiązań jest oszczędność czasu. Wpływa na to automatyzacja procesów z zakresu system business intelligence i usprawnienie przepływu informacji. Do tego dochodzi poprawa jakości obsługi klienta. Może na to mieć wpływ zastosowanie systemów CRM (Customer Relationship Management), ale także i programy logistyczne.
Z kolei na polepszenie wydajności wpłynie system ERP. Dobry program kadrowo płacowy umożliwia lepsze zarządzanie procesami biznesowymi, co pozwala na szybsze i bardziej efektywne podejmowanie decyzji. Dobrze też zastanowić się nad zainwestowaniem w systemy działające w chmurze i inne przydające się do wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi działami w przedsiębiorstwie. Przyjrzyjmy się bliżej dwóm, najpopularniejszym systemom usprawniającym pracę w przedsiębiorstwie – ERP i CRM.
ERP (Enterprise Resource Planning) to system informatyczny, który integruje różne procesy biznesowe w przedsiębiorstwie. Zalicza się do tego: finanse, logistykę, produkcję, sprzedaż i obsługę klienta. Te wszystkie procesy są zarządzane za pośrednictwem jednej, centralnej bazie danych. System ERP zapewnia spójne i aktualne dane, które są dostępne dla wszystkich działów przedsiębiorstwa.
Dobrze wiedzieć, że system ERP składa się z wielu modułów. Obejmują one: finanse, sprzedaż, zakupy, dział magazynowy, a także produkcję. To wszystko umożliwia firmom efektywniejsze zarządzanie swoimi zasobami i procesami biznesowymi. Właśnie za sprawą usprawnienia przepływu informacji i integracji różnych działów przedsiębiorstwa. Dzięki temu można poprawić efektywność działania prowadzonej firmy, a także zwiększyć kontrolę nad kosztami i ułatwić podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych.
Customer Relationship Management jest narzędziem, które pomaga firmom zarządzać kontaktami z klientami i śledzić ich historię interakcji z przedsiębiorstwem. Warto też wiedzieć, że CRM umożliwia zbieranie i analizowanie informacji o klientach. Są to kluczowe dane takie jak: ich preferencje, potrzeby i historię transakcji. Dzięki temu można lepiej zrozumieć klientów i dokładniej dopasować ofertę do ich oczekiwań.
Co obejmuje Customer Relationship Management? Jest to wiele funkcji. Opcje wyposażenia oprogramowania obejmują zwykle:
Zarówno CRM, jak i ERP pozytywnie wpływają na działanie firmy. Dotyczy to procesów odbywających się wewnątrz i na zewnątrz firmy Dlatego warto rozważyć zastosowanie wspomnianych systemów usprawniających pracę przedsiębiorstwa.
Fot.: Thomas Lefebvre/unsplash.com