Czy ubezpieczenie mieszkania się opłaca? Przed czym chroni? Czy podpisanie umowy wymaga znajomości prawa? Czy podstawowy wariant chroni w takim stopniu, że nie ma sensu rozszerzać go o kolejne ryzyka? Tego typu pytania co roku zadają sobie tysiące Polaków, którzy chcą zabezpieczyć swoje mienie oraz nieruchomość na wypadek przeróżnych zdarzeń. Wielu z nas kupuje AC, aby zabezpieczyć straty finansowe w wyniku samodzielnego uszkodzenia samochodu, nie wszyscy jednak decydują się na takie samo ubezpieczenie, lecz swojej nieruchomości. To duży błąd, który może wiele kosztować. W końcu z reguły nieruchomość to najkosztowniejsza rzecz, jaką mamy w swoim życiu.
Powiedzmy sobie szczerze – ubezpieczenie nieruchomości nie chroni przed powstaniem ryzyka. Nie zabezpiecza przed pożarem jak system przeciwpożarowy, czy przed kradzieżą, jak alarm lub drzwi i okna antywłamaniowe. Chroni jednak przed stratą finansową, spowodowaną wystąpieniem jednego z wielu zdarzeń losowych, które są dokładnie wyszczególnione w każdej polisie ubezpieczenia nieruchomości. Niektóre uszkodzenia są tylko kosmetyczne, inne jednak mogą być tak wysokie, że koszt przywrócenia nieruchomości do stanu sprzed zdarzenia będzie wynosił więcej, niż cena jej ponownego zakupu.
Zdecydowanie nie! W stosunku do poziomu zabezpieczenia, koszt polisy ubezpieczeniowej jest niewspółmiernie niski, często wręcz zaniżony. W rezultacie cena podstawowego wariantu rozpoczyna się już od kilkuset złotych w skali roku, lecz rośnie w zależności od liczby dodatkowych ryzyk oraz ewentualnych rozszerzeń do kilku tysięcy złotych.
Szukanie ubezpieczenia to dla wielu osób strach, obawy i stres, gdyż ogromna liczba dostępnych wariantów oraz dziesiątki mniej i bardziej godnych zaufania towarzystw sprawia, że z odrzucaniem kolejnym propozycji każdy ma spory problem. Da się to jednak ułatwić. Na witrynie https://www.ubezpieczeniemieszkania.pl/ znajdziesz mnóstwo bardzo ważnych informacji dotyczących tego programu finansowego, w tym historię poszczególnych towarzystw oraz ich mocne i słabe strony. Ponadto po boku znajduje się pasek, a w nim poziom zadowolenia dotychczasowych klientów.
Fot.: Point3D Commercial Imaging Ltd./unsplash.com